کمپوست قارچ ،بذر قارچ، بذر قارچ صدفی ، خاک پوششی و بذر قارچ دکمه ای آریانا

گروه تولیدی بذر قارچ و خاک قارچ و عرضه کننده کمپوست قارچ  آریانا با تجربه بیش از دو دهه مدیران در زمینه های : صنعت تولید بذر قارچ، کمپوست قارچ و تولید انواع قارچ های خوراکی مثل قارچ صدفی و قارچ دکمه ای و فعالیت هایی این چنین میتواند با شما همکاری هایی خوبی داشته باشد . برای اطلاعات بیشتر  درباره کمپوست قارچ و بذر قارچ از بخش تماس با ما استفاده کنید.

مشاوره در زمینه تولید کمپوست قارچ دکمه ای ، تولید بذر انواع قارچهای خوراکی ،تولید و سالنداری قارچ دکمه ای و قارچ صدفی

تماس با شرکت قارچ

سفارش آنلاین

 

پاستوریزه کردن خاک پوششی



به منظور از بین بردن عوامل زنده زیان آور از قبیل حشرات، قارچ ها، نماتودها، باکتری ها و ... لازم است خاک پوششی ، پاستوریزه شود.
پاستوریزه خاک در تونل های پاستوریزه که بنای خاصی دارد انجام می شود. بخاری که توسط دیگ بخار تولید شده از طریق اسپیگوت های کف تونل وارد خاک می شود.

 09121780442 

 

بعد از پر شدن تونل خاک ، در تونل بسته شده و چند ساعت به این حالت می ماند . این عمل باعث می شود که نماتدهای موجود در خاک از کیست خارج شده و درحین پاستوریزاسیون از بین بروند . از آنجا که درتهیه خاک پوششی در واحدهای تولید قارچ دکمه ای از  Used compost به مقدار زیاد استفاده میشود ، لذا آلودگی زیادی به همراه دارد ، بنابراین در عمل پاستوریزاسیون باید دقت کافی صورت گیرد.

جهت پاستوریزه شدن خاک دمای تونل خاک را توسط بخار به 60 درجه سانتیگراد رسانده و از زمانی که به این مرحله می رسد مدت 12 تا 20 ساعت در این دما ثابت نگه داشته میشود تا خاک پاستوریزه شود . دمای خاک با استفاده از NT30 و اهم متر کنترل میشود . به این صورت که سر سیمی را که به NT30 متصل است و داخل یک پوشش مسی قرار دارد ، داخل تونل ، درون عمق چند سانتی متری خاک قرار داده و سر دیگر این سیم در خارج از تونل به یک اهم متر متصل میشود و عددی را که اهم متر نشان میدهد با جدول کالیبره شده توسط دماسنج مطابقت میدهیم و میزان دما را بدست می آوریم.

به طور مثال جدولی مشابه جدول زیر از کالیبره کردن دماسنج با اهم متر حاصل میشود :

 

دماسنج 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
NT30 6/37 2/37 7/36 9/35 1/35 6/33 0/30 29 5/28 7/26 2/25 3/24

 

(NT30 مخفف کلمات Negative tempratute میباشد که 30 نیز نشان دهنده مقاومت میباشد)

باید توجه داشت که اگر جزء بیشتری از خاک پوششی از خاک پیت باشد و در حین پاستوریزاسیون تونل خاک ، دمای خاک به مدت بیشتری ( بیشتر از 1 تا 2 ساعت ) بالاتر از 60 درجه سانتیگراد برود ، شرایط جهت رشد و نمو قارچ Botrytis یا کپک خاکستری محیا میشود و به همین علت دمای خاک در حین زمان پاستوریزاسیون باید هر ساعت یکبار به دقت کنترل شود .

" در واحد تولید خاک آریانا نمودار پاستوریزاسیون خاک بر روی سیستم کامپیوتری جهت ارائه به مصرف کنندگان عزیز موجود می باشد. "

بعد از اتمام پاستوریزاسیون هوادهی صورت میگیرد تا خاک خنک شود و سپس بسته بندی انجام میگیرد.

 فرایند پاستوریزه کردن خاک پوششی

فرایند پاستوریزه خاک پوششی در واحد خاک آریانا حدود ۲۰ ساعت به طول می انجامد؛که حدود ۱۰ ساعت خاک در دمای ۶۰ درجه سانتی گراد پاستوریزه می شود.
ارتفاع خاک در تونل حدود ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر است.


چندین سنسور در فواصل معین در سطوح مختلف خاک در تونل قرار می گیرد تا در زمان پاستوریزه اطمینان کامل از صحت فرایند داشته باشیم.


لازم به ذکر است که قبل از پاستوریزه ECخاک باید ابتدا اندازه گیری شود اگر در حد استاندارد بود بقیه مراحل به ترتیب زیر جهت آماده سازی خاک انجام می گیرد:


۱- سرند خاک پوششی : بدین صورت که تکه های بزرگ و رس خاک جدا شود.


۲-اختلاط خاک ها: از آنجاییکه خاک پوششی از چندین منطقه در ایران برداشت می شود و هر کدام بافت جداگانه ای دارند ؛باید خاک ها با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند تا در زمان خاک دهی در سالن پرورش قارچ ،بافتی یکنواخت داشته باشند.


۳-رطوبت زنی: برای آنکه پاستوریزه به خوبی انجام شود خاک باید رطوبت مناسب و مافی داشته باشد،وجود رطوبت اضافی در خاک پوششی عمل پخش کردن آن بر روی کمپوست را سخت می کند و کمبود رطوبت نیز،باعث بروز مشکل در پنجه دوانی می شود.بهتر است از آب ،با EC(شوری) پایین برای آبپاشی خاک استفاده شود.


۴-ریختن خاک داخل تونل: در واحد های صنعتی این کار توسط دستگاه و در تولیدی های سنتی توسط کارگر و با بیل انجام می شود.


۵- پاستوریزه خاک: این مرحله در بالا به تفضیل بیان شده.


۶-تخلیه و بسته بندی خاک: پس از اتمام پاستوریزه و خنک شدن خاک ،حالا نوبت به تخلیه و کیسه کردن خاک است.
خاک را در گونی های لمینیت حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلو گرم پر می کنند و درب گونی را دوخت می زنند.
گونی های دوخته شده آماده ارسال به واحد های پرورش قارچ و ایتفاده جهت خاک دهی است.


نکته:


۱-به هیچ عنوان به خاک پاستوریزه شده فرمالین نزنید؛چون تمام میکروارگانیسم های خاک را از بین می برد و به بافت خاک نیز صدمه می زند.
۲- خاک آریانا به رطوبت کم ارسال می شود لطفا در زمان استفاده به میزان لازم به خاک آب اضافه کنید و خاک را عمل آوری نمایید.
۳-برای حذف کپک های رقیب که متاسفانه اسپور این کپک ها در محیط زندگی ما زیاد است از کاربندازیم در زمان رطوبت زنی خاک می توانید استفاده کنید

خاک قارچ ، خاک پوششی قارچ ، کمپوست قارچ دکمه ای

مرحله خاک دهی کمپوست قارچ دکمه ای

فروش گندم استریل

فروش گندم استریل

 

 

در راستای تقاضای مشتری های عزیز واحد تولید بذر قارچ آریانا ؛فروش گندم استریل را نیز آغاز کرده است.
گندم استریل شده به دو شکل قابل عرضه می باشد:۱_درون کیسه های معمولی که درب آنها پنبه گذاری شده
۲_درون کیسه های فیلتر دار که در دو وزن ۱ کیلویی و ۴ کیلویی قابل عرضه است.

اطلاعات تماس با بذر قارچ آریانا

 

آدرس واحد خاک قارچ آریانا : کرج ، محمد شهر ، خیابان شمس ، درب اول سمت راست

آدرس واحد بذر قارچ آریانا : تهران ، صفادشت ، حصار طهماسب ، واحد بذر قارچ آریانا

تلفنتلفن: : 02634990354 - 02634990358

02165949017  - 02165949117

فکسموبایل: : 02636305453

 09121780442 - 09126888295