کمپوست قارچ ،بذر قارچ، بذر قارچ صدفی ، خاک پوششی و بذر قارچ دکمه ای آریانا

گروه تولیدی بذر قارچ و خاک قارچ و عرضه کننده کمپوست قارچ  آریانا با تجربه بیش از دو دهه مدیران در زمینه های : صنعت تولید بذر قارچ، کمپوست قارچ و تولید انواع قارچ های خوراکی مثل قارچ صدفی و قارچ دکمه ای و فعالیت هایی این چنین میتواند با شما همکاری هایی خوبی داشته باشد . برای اطلاعات بیشتر  درباره کمپوست قارچ و بذر قارچ از بخش تماس با ما استفاده کنید.

مشاوره در زمینه تولید کمپوست قارچ دکمه ای ، تولید بذر انواع قارچهای خوراکی ،تولید و سالنداری قارچ دکمه ای و قارچ صدفی

تماس با شرکت قارچ

سفارش آنلاین

کپک فوزاریوم در کمپوست قارچ دکمه ای

برخی از گونه های قارچ فوزاریوم میتوانند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در سالن های پرورش قارچ خوراکی شوند و خسارت قابل توجهی را به محصولات وارد سازند.

علائم بیماری: در بیماری های ناشی از قارچ فوزاریوم اندام زایشی اولیه قارچ های خوراکی ظاهراً دارای رشدی طبیعی اند ولی هنگامی که به اندازه یک نخود رسیدند به رنگ قهوه ای صیقلی تغییر رنگ داده و چرمی میشوند. در این آلودگی ممکن است برخی از قارچ های خوراکی کم رشد مرده و حتی به نصف اندازه قارچ های طبیعی برسند ولی چنین قارچ هایی قابل خوردن نیستند.میسلیوم سفید مایل به قرمز این قارچ ، میکروکنیدی های گرد و ماکروکنیدی های داسی یا هلالی شکل به وجود می آورد.

بذر قارچ، بذر قارچ صدفی ،کمپوست قارچ

مشخصات عامل بیماری: Fusarium قارچی است از خانواده Tuberculariaceae، راسته Tuberculariales ، رده Hyphomycetes از قارچ های ناقص . این قارچ مانند سایر قارچ های خانواده توبرکولاریاسه تولید اندامی به نام اسپورودوخیوم میکند که بر روی آن اسپورهای قارچ تشکیل میشود. گونه های مختلف قارچ فوزاریوم دونوع کنیدی تولید می نمایند.

کنیدی های نوع اول که میکروکنیدی نام دارند تک سلولی ، بیضوی ، تخم مرغی یا هلالی شکل بوده و ممکن است به صورت زنجیری یا منفرد در روی فیالیدها به وجود آیند.

کنیدی های نوع دوم ماکروکنیدی ها هستند که چند خانه ای و هلالی شکل اند. جنس فوزاریوم نیز قادر است کلامیدوسپور تولید نماید. از مهم ترین گونه های بیماری از این جنس میتوان به F.martii  و F.oxysporum   اشاره کرد.

زیست شناسی: این قارچ معمولاً زمانی در سالن پرورش شیوع می یابد که به علت جریان شدید هوا در سالن و خشک شدن سطوح بسترها اقدام به آبیاری زیاد شده باشد.

همچنین در مناطقی از بستر که رطوبت در حد زیادی وجود دارد و ممکن است چکه های آب عامل زیادی رطوبت در بخشی از بستر شده باشد این قارچ  دیده میشود . قارچ های آلوده خطرناک ترین کانون این بیماری را تشکیل میدهند.

کنترل : خاک پوششی نیز منابع آلودگی مهمی محسوب میگردد لذا ضدعفونی آن میتواند از ظهور چنین قارچی جلوگیری نماید. همچنین باید از عواملی که باعث ایجاد رطوبت در بخشی از بستر میشوند (مثل چکه کردن آب) جلوگیری به عمل آید.

نکته:اگر خاک درون تونل کاملاً پاستوریزه شود و مدت زمان طولانی نیز انبار نشود می توان گفت که خاک عاری از آلودگی است.

فروش گندم استریل

فروش گندم استریل

 

 

در راستای تقاضای مشتری های عزیز واحد تولید بذر قارچ آریانا ؛فروش گندم استریل را نیز آغاز کرده است.
گندم استریل شده به دو شکل قابل عرضه می باشد:۱_درون کیسه های معمولی که درب آنها پنبه گذاری شده
۲_درون کیسه های فیلتر دار که در دو وزن ۱ کیلویی و ۴ کیلویی قابل عرضه است.

اطلاعات تماس با بذر قارچ آریانا

 

آدرس واحد خاک قارچ آریانا : کرج ، محمد شهر ، خیابان شمس ، درب اول سمت راست

آدرس واحد بذر قارچ آریانا : تهران ، صفادشت ، حصار طهماسب ، واحد بذر قارچ آریانا

تلفنتلفن: : 02634990354 - 02634990358

02165949017  - 02165949117

فکسموبایل: : 02636305453

 09121780442 - 09126888295