چاپ
دسته: پرورش قارچ های دکمه ای

قارچ Agaricus blazei Murill

Agaricus blazei Murill ، قارچ دکمه ای

قارچ Agaricus blazei murill یکی از قارچهای دکمه ای است که خواص دارویی دارد و برای اولین بار در برزیل شناخته شد وسپس توسط یک گیاه شناس بلژیکی برای تحقیقات علمی بیشتر به ژاپن آورده شد.به طور سنتی آگاریکوس بلازی به عنوان یک داروی طبیعی در برابر طیف وسیعی از بیماری ها از جمله هپاتیت فرض وسرطان مصرف میشود.این قارچ حاوی موادی استکه سبب تقویت سیستم ایمنی می گردد.
آخرین تحقیقات در مورد قارچ ABM (آگاریکوس بلازی موریل ) نشان دهنده خواص ضد سرطانی امیدوار کننده ای است.جالب است بدانید که نژادهای مختلف این قارچ خواص دارویی مشابهی را از خود نشان می دهند.


خواص درمانی آگاریکوس بلازی :
مطالعات در شرایط آزمایشگاهی و حیوانی اثرات مثبت در مدلهای مختلف بیماری ثابت می کند .
به این خاطر است که ABM سلولهای سفید خون مثل ماکروفاژها ،دندریتیک ها ،گرانولولیتها ، وسلولهای کشنده طبیعی (N.K.C) ها را فعال می کند وبه این ترتیب بدن با سلولهای سرطانی ،ویروسها وباکتریها مقابله می کند.بنابراین می توان گفت ABM در بهبود سلامت وکیفیت زندگی بشر تاثیر گذار است .
به طور کلی در طب سنتی از قارچها در درمان بسیاری از بیماریها اعم از استرس جسمی وروحی،دیابت ،کلسترول بالا ،مشکلات گردش خون ،پوکی استخوان ،زخم معده سوءهاضمه،هپاتیت وسرطان استفاده  می شود.
با توجه به مطالعات سرطانی بالینی که در سال2004در کره جنوبی صورت گرفت مشخص شد.
که قارچ آگاریکوس بلازی موریل سبب بهبود کیفیت زندگی در بیماران شیمی درمانی را دارد.
تزریق عصاره ABM در موشهای سرطانی نشان دهنده کاهش فعالیت تومور،کاهش سطح متاستاز در سرطان تخمدان وریه است.
ارگواسترول های محلول در چربی که از ABM استراج شده دارای ماده ای بنام Antiangiogenetic است که مانع شکل گیری رگهای خونی ودر نتیجه کاهش رشد تومور ومتاستاز در موشهای سرطانی است.


اثرات ضد توموری عصاره ABM
1)بدلیل القای آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده) در سلولهای سرطانی است.
2)بدلیل افزایش بیان ژن در دفاع ضد توموری است تمام مطالعات فوق بر روی موشها اثرات خوبی را نشان می دهد اما هنوز بررسی ها بر روی انسان آغاز نشده .به هر حالABM به بهبود کیفیت زندگی در بیماران سرطانی کمک شایانی می کند .


به امید جامعه ای بدون سرطان


مرجع: سایتAgaricus

نویسنده : ام هانی رمضانی

کلمات کلیدی : کمپوست قارچ ، خاک قارچ ، بذر قارچ ، خاک پوششی ، قارچ ABM، قارچ آگاریکوس بلازی موریل

 

 

 

مقالات مرتبط :

قارچ شاه صدف 

 قارچ دکمه ای 

قارچ صدفی 

تولید قارچ صدفی 

انواع قارچ و مزایای ان انواع قارچ و مزایای ان