کمپوست قارچ ،بذر قارچ، بذر قارچ صدفی ، خاک پوششی و بذر قارچ دکمه ای آریانا

گروه تولیدی بذر قارچ و خاک قارچ و عرضه کننده کمپوست قارچ  آریانا با تجربه بیش از دو دهه مدیران در زمینه های : صنعت تولید بذر قارچ، کمپوست قارچ و تولید انواع قارچ های خوراکی مثل قارچ صدفی و قارچ دکمه ای و فعالیت هایی این چنین میتواند با شما همکاری هایی خوبی داشته باشد . برای اطلاعات بیشتر  درباره کمپوست قارچ و بذر قارچ از بخش تماس با ما استفاده کنید.

مشاوره در زمینه تولید کمپوست قارچ دکمه ای ، تولید بذر انواع قارچهای خوراکی ،تولید و سالنداری قارچ دکمه ای و قارچ صدفی

تماس با شرکت قارچ

سفارش آنلاین

 

قارچ صدفی

 

قارچ صدفی  یک تجزیه کننده اولیه است و می تواند از مواد سلولزی ولیگنو سلولزی به راحتی استفاده کرده و از مواد زائد کشاورزی ، ماده ای با ارزش مثل قارچ را تولید کند.
آنزیم های قارچ صدفی این امکان را فراهم می آورد که قارچ بتواند از انواع مواد باقیمانده کشاورزی مثل کاه و کلش گندم ، برنج ، تفاله نیشکر ، برگ موز حتی تفاله چای و ... استفاده کند و یکی از منابع پروتئین برای انسانها شود. جالب است بدانید که سازمان خواربار جهانی بعد از گوشت و سویا ، قارچ را جز منابع تامین پروتیئن بدن معرفی می کند.
در ایران سالها است که کشت قارچ صدفی به صورت سنتی و صنعتی انجام می گیرد .
چندین روش برای تولید قارچ صدفی از بقایای گندم و برنج وجود دارد که در زیر به شرح آنها می پردازیم :

 


این روش در حال حاضر در یکی از واحد های منطقه هشتگرد (کرج) در حال انجام است . بسیار با صرفه  ، آسان و راندمان تولید بالا از مزایای این روش می باشد . قفسه ها مشابه آنچه در کشت قارچ دکمه ای استقاده می شود در سالن جای می گیرند . کلش پس ازخیساندن  و پاستوریزاسیون و خنک شدن با بذر مخلوط و بر روی قفسه پهن می شود . نایلونی یک پارچه روی بستر قرار می گیرد تا از خشکی آن جلوگیری شود.پس از ایجاد اندامک های سرسنجاقی ( pinhead) نایلون برداشته و رطوبت دهی آغاز می گردد.

از آنجاییکه نود درصد قارچ صدفی آب است و آب مورد نیاز خود را رطوبت محیط دریافت می کند سالن قارچ صدفی نیازمند دستگاه رطوبت ساز(مه پاش) می باشد

روش کیسه ای :
بستر پاستوریزه و خنک شده درون کیسه های خیاری ریخته به ابعاد 80*40 یا 90*45  می شود که یا لایه لایه بذر اضافه می گردد و یا ابتدا بذر و بستر با هم مخلوط و سپس درون کیسه ها ریخته می شوند.
نکته : به ازای هر کیلو کلش خشک که پس ازآبگیری و خنک شدن 3 برابر  ( 3 کیلو گرم ) می شود حدود 300 گرم بذر قارچ اضافه می گردد و 5/1 تا 5/2 کیلوگرم قارچ تر قابل برداشت است .

 


برچسب ها : کمپوست قارچ صدفی ، کمپوست قارچ دکمه ای ، بذر قارچ ، تولید بذر قارچ  ، خاک پوششی  ، راه اندازی سالن های قارچ ، بذر قارچ صدفی ، بذر قارچ دکمه ای ، خاک پوششی قارچ ، مکمل خاک ، کمپوست قارچ ،اسپان قارچ ، مشاوره تولید قارچ ، آموزش تولید قارچ ، مشاوره راه اندازی سالن قارچ، قارچ صدفی ، روش های تولید قارچ صدفی

 

 

نویسنده :ام هانی رمضانی

 

 کلمات کلیدی :کمپوست قارچ ،بذر قارچ ،خاک قارچ ،خاک پوششی ، قارچ ، قارچ صدفی

 

 

دسترسی به سایر مقالات :

چای کامبوجا، قارچ Agaricus blazi murill، قارچ شاه صدف ، مکمل خاک آریانا ، قارچ دکمه ای ، بذر قارچ ، کمپوست قارچ ، خاک پوششی ، قارچ  ،تولید قارچ صدفی ، پرورش کمپوست قارچ دکمه ای ، خاک قارچ

فروش گندم استریل

فروش گندم استریل

 

 

در راستای تقاضای مشتری های عزیز واحد تولید بذر قارچ آریانا ؛فروش گندم استریل را نیز آغاز کرده است.
گندم استریل شده به دو شکل قابل عرضه می باشد:۱_درون کیسه های معمولی که درب آنها پنبه گذاری شده
۲_درون کیسه های فیلتر دار که در دو وزن ۱ کیلویی و ۴ کیلویی قابل عرضه است.

اطلاعات تماس با بذر قارچ آریانا

 

آدرس واحد خاک قارچ آریانا : کرج ، محمد شهر ، خیابان شمس ، درب اول سمت راست

آدرس واحد بذر قارچ آریانا : تهران ، صفادشت ، حصار طهماسب ، واحد بذر قارچ آریانا

تلفنتلفن: : 02634990354 - 02634990358

02165949017  - 02165949117

فکسموبایل: : 02636305453

 09121780442 - 09126888295