کمپوست قارچ ،بذر قارچ، بذر قارچ صدفی ، خاک پوششی و بذر قارچ دکمه ای آریانا

گروه تولیدی بذر قارچ و خاک قارچ و عرضه کننده کمپوست قارچ  آریانا با تجربه بیش از دو دهه مدیران در زمینه های : صنعت تولید بذر قارچ، کمپوست قارچ و تولید انواع قارچ های خوراکی مثل قارچ صدفی و قارچ دکمه ای و فعالیت هایی این چنین میتواند با شما همکاری هایی خوبی داشته باشد . برای اطلاعات بیشتر  درباره کمپوست قارچ و بذر قارچ از بخش تماس با ما استفاده کنید.

مشاوره در زمینه تولید کمپوست قارچ دکمه ای ، تولید بذر انواع قارچهای خوراکی ،تولید و سالنداری قارچ دکمه ای و قارچ صدفی

تماس با شرکت قارچ

سفارش آنلاین

پرورش قارچ

با افزایش روز افزون قیمت مواد پروتینی ، قارچ جای خود را در سبد غذایی خانواوارهای ایرانی باز کرده تحقیقات و اطلاع رسانی از خواص دارویی قارچ ها سبب شده در چند سال اخیر علاوه بر قارچ دکمه ای استفاده از سایر قارچهای خوراکی نیز مرسوم شود.

در زیر به طور اجمالی به روش تولید و پرورش چند قارچ خوراکی می پردازیم.

قارچ دکمه ای (Aquarius bis porus  )

1 ) قارچ دکمه ای (Aquarius bis porus  ) رتبه  اول تولید و مصرف قارچ را در دنیا به خود اختصاص می دهد . این قارچ یا میوه سفید رنگ بر روی کمپوست کشت می شود یک تولید کننده قارج  کمپوست بذر زده  آماده را خریداری  کرده .

در سالن گذاشته  و با رعایت  پارامترهای رشد قارچ تقریبا  پس از 14 روز آماده خاک دهی می شود . یک هفته پس از آن شوک دهی  انجام می شود و 5 روز بعد اولین  قارچها ظاهر می شوند.

 

قارچ دکمه ای

قارچ صدفی (pleurotus)

 

2 ) قارچ صدفی (pleurotus) : قارچ صدفی به رنگ های سفید ، خاکسستری ، قهوه ای ، طلایی و  صورتی درجنگل ها بر روی کنده های پوسیده درختان دیده می شود .

در شرایط  صنعتی نیز  تمام این گونه های قابل کشت است  و همگی خوراکی می باشد.

در ایران قارچ صدفی سفید رنگ (p.florida) بیشترین طرفدار را دارد در حالیکه در سایر کشورهای جهان قارچ صدفی خاکستری  (p.ostratus) خرید و فروش بیشتری می شود.

در هر صورت کشت قارچ صدفی از دکمه ای آسان تر است و بر روی طیف وسعیی از ضایعات کشاورزی از کلش برنج و گندم تا تفاله چای و کنجاله پنبه دانه پرورش می یابد.

قارچ صدفی

 

قارچ صدفی بر خلاف   قارچ دکمه ای نور دوست است و برای رشد خود نیاز به رطوبت بالای محیط را دارد که توسط دستگاهی به نام   مه پاش یا رطوبت ساز تامین می شود .

قارچ شی تا که (Lentinus edodes)

3 ) قارچ شی تا که (Lentinus edodes) : این قارچ پرطرفدار با خواص دارویی فراوان هزاران سال است که در کشورهای آسیایی دور استفاده می شود می شود کلاهک شی تا که قهوه ای رنگ خال های  سفید است . شی تا که بر روی تیر درختان یا خاک اره کشت می شود معمولا مدت  زمان رشد روشی آن   45 روز است و پس از تکان دادن بستر قارچ ها ظاهر می شوند مشابه قارچ صدفی  قارچ شی تاکه   نیز نور دوست است و اگر در داخل سالن قارچ شی تا که را پرورش می دهید نیاز به دستگاه  مه پاش دارد.

 

قارچ شی تاکه

قارچ گانودرما لوسیدم (Ganoderma Lucidum)

 

4) قارچ گانودرما لوسیدم (Ganoderma Lucidum) : این قارچ با خواص ضد سرطانی و افزایش  سیستم ایمنی بدن در سالهای اخیر در ایران توسعه یافته است ;  اما به طور طبیعی در جنگل های شمال ایران در فصول بهار و پاییز دیده می شود.

قارچ گانودرما مشابه قارچ شی تاکه هم بر روی تنه درختان و هم بر روی خاک اره نرم پرورش می یابد برای بستر سازی خاک اره نیازه به دستگاهی به نام اتوکلاو است تا این بستر به خوبی استریل شود و از آنجاییکه اتوکلاو صنعتی و گران قیمت ،معمولا تولید کنندگان خانگی بستر آماده زر به زده شده را از مراکز معتبر تهیه می کنند . مراحل پرورش مشابه  قارچ شی تاکه  است

 قارچ کنودرما

 

واحد تولید و کشاورزی آریانا می تواند بستر آماده انواع قارچ های ذکر شده در بالا را در اختیار متقاضیان بگذارد

نویسنده  : ام هانی رمضانی

فروش گندم استریل

فروش گندم استریل

 

 

در راستای تقاضای مشتری های عزیز واحد تولید بذر قارچ آریانا ؛فروش گندم استریل را نیز آغاز کرده است.
گندم استریل شده به دو شکل قابل عرضه می باشد:۱_درون کیسه های معمولی که درب آنها پنبه گذاری شده
۲_درون کیسه های فیلتر دار که در دو وزن ۱ کیلویی و ۴ کیلویی قابل عرضه است.

اطلاعات تماس با بذر قارچ آریانا

 

آدرس واحد خاک قارچ آریانا : کرج ، محمد شهر ، خیابان شمس ، درب اول سمت راست

آدرس واحد بذر قارچ آریانا : تهران ، صفادشت ، حصار طهماسب ، واحد بذر قارچ آریانا

تلفنتلفن: : 02634990354 - 02634990358

02165949017  - 02165949117

فکسموبایل: : 02636305453

 09121780442 - 09126888295